Podmínky prodeje
Zavedení
Tento nákup se řídí následujícími standardními obchodními podmínkami pro spotřebitelské nákupy zboží přes internet. Spotřebitelské nákupy přes internet jsou primárně regulovány zákonem o smlouvách, zákonem o spotřebitelských nákupech, zákonem o marketingu, zákonem o zrušení smlouvy a zákonem o elektronickém obchodování. Tyto zákony poskytují spotřebitelům neodvolatelná práva. Zákony jsou k dispozici na www.lovdata.no . Podmínky této smlouvy by neměly být chápány jako omezení zákonných práv, ale spíše jako přehled základních práv a povinností zúčastněných stran. Podmínky byly vypracovány a doporučeny Dánskou radou spotřebitelů. Pro lepší pochopení podmínek si přečtěte pokyny Dánské rady spotřebitelů zde.
Dohoda
Smlouva se skládá z těchto Obchodních podmínek, informací uvedených v Řešení objednávky a veškerých konkrétně dohodnutých podmínek. V případě jakýchkoli rozporů mají přednost konkrétně dohodnuté podmínky mezi stranami, pokud nejsou v rozporu s kogentními právními předpisy. Smlouva bude rovněž doplněna příslušnými zákonnými ustanoveními upravujícími nákup zboží mezi podniky a spotřebiteli.
Strany
Prodejce:
Název společnosti: Lcorp AS
IČO: 928 702 456
Adresa: Tuenesvegen 7B, 6006 Ålesund, NORSKO
E-mail: support@myposterbox.com
Kupující je spotřebitel, který zadává objednávku a v tomto dokumentu je označován jako Kupující.
- Cena
Cena zboží a služeb je celková částka splatná kupujícím. Tato cena zahrnuje všechny daně a dodatečné náklady. Dodatečné náklady, které prodávající před nákupem nesdělil, nebudou kupujícímu účtovány. - Uzavření dohody
Smlouva je pro obě strany závazná okamžikem, kdy kupující odešle objednávku prodávajícímu. Smlouva však není závazná, pokud se v nabídce prodávajícího v objednávkovém řešení nebo v objednávce kupujícího vyskytla typografická chyba nebo překlep, a druhá strana si byla nebo měla být vědoma, že taková chyba existuje. - Platba
Prodávající může požadovat platbu za zboží od okamžiku jeho odeslání kupujícímu. Pokud kupující použije k platbě kreditní nebo debetní kartu, může si prodávající při objednávce rezervovat částku nákupu na kartě. Částka bude z karty stržena v den odeslání zboží. Při platbě fakturou bude faktura vystavena při odeslání zboží. Lhůta pro splatnost bude uvedena na faktuře a je nejméně 14 dní od doručení. Kupující mladší 18 let nemohou platit fakturou. - Dodání
Dodání se považuje za uskutečněné okamžikem, kdy kupující nebo jeho zástupce obdrží zboží. Pokud není dodací lhůta uvedena v řešení objednávky, musí prodávající dodat zboží kupujícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od objednávky od zákazníka. Zboží musí být kupujícímu dodáno, pokud se strany výslovně nedohodnou jinak. - Riziko zboží
Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího okamžikem, kdy kupující nebo jeho zástupce zboží obdrží, jak je uvedeno v článku 6. - Právo na odstoupení od smlouvy
Pokud smlouva nestanoví výjimku z práva na odstoupení od smlouvy, může kupující zrušit koupi zboží v souladu s dánským zákonem o odstoupení od smlouvy. Kupující musí prodávajícího informovat o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy do 14 dnů od začátku lhůty. Lhůta zahrnuje všechny kalendářní dny. Pokud lhůta uplyne v sobotu, státní svátek nebo svátek, prodlužuje se do následujícího pracovního dne. Lhůta pro odstoupení od smlouvy se považuje za splněnou, pokud je oznámení odesláno před uplynutím lhůty. Kupující nese důkazní břemeno pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy, a proto musí být oznámení provedeno písemně (formulář pro odstoupení od smlouvy, e-mail nebo dopis).
Lhůta pro odstoupení od smlouvy začíná:
- U jednotlivých nákupů začíná lhůta běžet den po obdržení položky (položek).
- U předplatného nebo smluv s pravidelnou dodávkou identického zboží začíná lhůta běžet dnem následujícím po obdržení první dodávky.
- U nákupů sestávajících z více dodávek začíná lhůta běžet dnem následujícím po obdržení poslední dodávky.
Lhůta pro odstoupení od smlouvy se prodlužuje na 12 měsíců po uplynutí původní lhůty, pokud prodávající před uzavřením smlouvy neinformoval kupujícího o právu na odstoupení od smlouvy a neposkytl standardizovaný formulář pro odstoupení od smlouvy. Obdobně platí, pokud kupujícímu nebyly poskytnuty informace o podmínkách, lhůtách a postupech pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy. Pokud prodávající poskytne informace v rámci těchto 12 měsíců, lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne 14 dní ode dne, kdy kupující informace obdržel.
Při uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí být zboží vráceno prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od oznámení o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy. Kupující nese přímé náklady na vrácení, pokud nebylo dohodnuto jinak nebo pokud prodávající nesdělil, že kupující musí náklady na vrácení nést. Prodávající nesmí účtovat poplatek za uplatnění práva na odstoupení od smlouvy kupujícím. Kupující může zboží přiměřeným způsobem vyzkoušet nebo otestovat za účelem zjištění jeho povahy, vlastností a funkce, aniž by právo na odstoupení od smlouvy zaniklo. Pokud zkouška nebo prozkoumání přesahuje rámec toho, co je přiměřené a nezbytné, může kupující nést odpovědnost za případné snížení hodnoty zboží. Prodávající je povinen vrátit kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od doručení oznámení o rozhodnutí kupujícího odstoupit od smlouvy. Prodávající je oprávněn platbu zadržet do doby, než od kupujícího zboží obdrží, nebo do doby, než kupující prokáže, že zboží bylo vráceno.
Zpoždění a nedodání - Práva kupujícího a lhůty pro uplatnění reklamací
Pokud prodávající nedodá zboží nebo jej dodá opožděně v souladu s dohodou mezi stranami, a to nikoli zaviněno kupujícím nebo okolnostmi na straně kupujícího, může kupující v souladu s pravidly uvedenými v kapitole 5 zákona o spotřebitelském prodeji zadržet kupní cenu, požadovat dodání, odstoupit od smlouvy a/nebo požadovat od prodávajícího náhradu škody. V případě reklamací z důvodu neplnění musí být oznámení z důvodu důkazních prostředků učiněno písemně (např. e-mailem).
Splnění
Kupující může na koupi trvat a požadovat od prodávajícího plnění. Kupující však nemůže požadovat plnění, pokud existuje překážka, kterou prodávající nemůže překonat, nebo pokud by plnění prodávajícímu způsobilo tak značné obtíže nebo náklady, že by to bylo v podstatném nepoměru k zájmu kupujícího na plnění prodávajícího. Pokud jsou obtíže vyřešeny v přiměřené lhůtě, může kupující i nadále požadovat plnění. Kupující ztrácí právo požadovat plnění, pokud s uplatněním reklamace čeká nepřiměřeně dlouho.
Zrušení
Pokud prodávající nedodá zboží v termínu dodání, měl by kupující vyzvat prodávajícího k dodání v přiměřené dodatečné lhůtě plnění. Pokud prodávající nedodá zboží v dodatečné lhůtě, může kupující odstoupit od smlouvy. Kupující však může od smlouvy odstoupit okamžitě, pokud prodávající odmítne zboží dodat. To platí i v případě, že pro uzavření smlouvy byla rozhodující dodací lhůta nebo pokud kupující prodávajícímu oznámil, že je rozhodující dodací lhůta. Je-li zboží dodáno po dodatečné lhůtě stanovené spotřebitelem nebo po dodací lhůtě, která byla rozhodující pro uzavření smlouvy, musí být nárok na odstoupení od smlouvy uplatněn v přiměřené lhůtě poté, co se kupující o dodání dozvěděl.
Kompenzace
Kupující může požadovat náhradu škody vzniklé v důsledku prodlení. Toto neplatí, pokud prodávající prokáže, že prodlení bylo způsobeno překážkou mimo kontrolu prodávajícího, kterou nebylo možné v době uzavření smlouvy rozumně předvídat, vyhnout se jí ani ji překonat.
- Vady zboží - Práva kupujícího a reklamační lhůta
Pokud se na zboží vyskytne vada, musí kupující o ní informovat prodávajícího v přiměřené lhůtě poté, co vadu zjistil nebo měl zjistit. Kupující se vždy považuje za včasně reklamovaného, pokud tak učiní do 2 měsíců od zjištění vady nebo od zjištění vady. Reklamaci lze uplatnit nejpozději do dvou let od obdržení zboží kupujícím. Pokud je určeno, že zboží nebo jeho součásti budou trvat podstatně déle než dva roky, je reklamační lhůta pět let.
Pokud má zboží vadu, která není způsobena kupujícím nebo okolnostmi na straně kupujícího, může si kupující v souladu s kapitolou 6 dánského zákona o koupi spotřebitelského zboží ponechat kupní cenu, zvolit si mezi opravou a výměnou, požadovat slevu z ceny, odstoupit od smlouvy a/nebo požadovat od prodávajícího náhradu škody. Reklamace prodávajícímu musí být podány písemně.
Oprava nebo výměna
Kupující si může vybrat mezi opravou vady a obdržením náhradního produktu. Prodávající může žádost kupujícího odmítnout, pokud není možné žádost splnit nebo pokud by to pro prodávajícího znamenalo nepřiměřené náklady. Oprava nebo výměna by měly být provedeny v přiměřené lhůtě. Prodávající obecně nemá nárok na více než dva pokusy o odstranění stejné vady.
Snížení ceny
Kupující může požadovat přiměřenou slevu z ceny, pokud zboží není opraveno nebo vyměněno. To znamená, že poměr mezi sníženou a sjednanou cenou odpovídá poměru mezi hodnotou zboží v vadném a smluvním stavu. Pokud existují zvláštní důvody, může snížení ceny spíše odrážet závažnost vady pro kupujícího.
Zrušení
Pokud zboží nebude opraveno nebo vyměněno, může kupující také odstoupit od koupě, pokud se nejedná o nevýznamnou vadu.
- Práva prodávajícího v případě prodlení kupujícího
Pokud kupující nezaplatí nebo nesplní jiné povinnosti vyplývající ze smlouvy nebo zákona a není to zaviněno prodávajícím nebo okolnostmi na straně prodávajícího, může prodávající v souladu s kapitolou 9 zákona o prodeji spotřebitelům zadržet zboží, požadovat plnění smlouvy, odstoupit od smlouvy a/nebo požadovat od kupujícího náhradu. Prodávající může za určitých okolností rovněž požadovat úrok z prodlení, poplatky za inkaso a přiměřený poplatek za nevyzvednuté zboží.
Splnění
Prodávající může trvat na koupi a požadovat, aby kupující zaplatil kupní cenu. Pokud zboží není dodáno, prodávající ztrácí své právo, pokud s uplatněním reklamace čeká nepřiměřeně dlouho.
Zrušení
Prodávající může odstoupit od smlouvy, pokud dojde k podstatnému prodlení s platbou nebo jinému podstatnému porušení smlouvy ze strany kupujícího. Prodávající však nemůže odstoupit od smlouvy, pokud byla uhrazena celá kupní cena. Pokud prodávající stanoví přiměřenou dodatečnou lhůtu pro plnění a kupující v této lhůtě nezaplatí, může prodávající odstoupit od smlouvy.
Úrok z prodlení / Poplatky za vymáhání dluhů
Pokud kupující nezaplatí kupní cenu v souladu se smlouvou, může prodávající požadovat úroky z kupní ceny v souladu s dánským zákonem o úrocích. V případě nezaplacení může být pohledávka po předchozím upozornění postoupena inkasní agentuře. Kupující pak může být odpovědný za poplatky v souladu s dánským zákonem o inkasování pohledávek.
Poplatek za nevyzvednuté položky
Pokud si kupující nezaplacené zboží nevyzvedne, může si prodávající účtovat poplatek. Poplatek nesmí překročit skutečné náklady prodávajícího na dodání zboží kupujícímu. Takový poplatek nesmí být účtován kupujícím mladším 18 let.
- Záruka
Jakákoli záruka poskytnutá prodávajícím nebo výrobcem dává kupujícímu práva nad rámec těch, která jsou již platná podle právních předpisů, od nichž se nelze odchýlit. Záruka proto neomezuje práva kupujícího na stížnost a nárok na zpoždění nebo vadu, jak je popsáno v článcích 9 a 10. - Osobní údaje
Správcem shromažďovaných osobních údajů je prodávající. Pokud kupující neudělí jiný souhlas, může prodávající v souladu se zákonem o osobních údajích shromažďovat a uchovávat pouze osobní údaje, které jsou nezbytné k tomu, aby prodávající mohl splnit své závazky vyplývající ze smlouvy. Osobní údaje kupujícího budou poskytnuty dalším osobám pouze v případě, že je to nezbytné k plnění smlouvy s kupujícím nebo v právních případech.
Řešení sporů
Reklamace by měly být prodávajícímu adresovány v přiměřené lhůtě, viz body 9 a 10. Strany by se měly pokusit vyřešit jakékoli spory smírně. Pokud se to nepodaří, může se kupující obrátit na Dánskou radu spotřebitelů s žádostí o mediaci. Dánskou radu spotřebitelů lze kontaktovat na čísle 23 400 600 nebo na webových stránkách www.forbrukertilsynet.no .
Pokud chcete podat stížnost, můžete také využít platformu Evropské komise pro online řešení sporů. To je zvláště důležité, pokud jste spotřebitel žijící v jiné zemi EU. Stížnost lze podat zde: http://ec.europa.eu/odr .